ya Allah, saya berlindung kepadaMu, dari kekhilafan, kedzaliman, perasaan sedih dan susah yang tiada berpangkal dan berujung, ketakutan pada manusia, kelemahan hati dalam menghargai hamba-hambaMu yang lain. ya Allah, maafkan saya atas kekeliruan yang disengaja maupun tidak, Engkaulah yang mengetahui segala isi hati,, setiap niat yang terbersit, ketulusan dan ketidaktulusan.. ya Allah, ajari saya menghadapi proses ini dengan benar, ajari saya untuk bangkit manakala jatuh, untuk mengerti manakala tidak tahu, untuk memaafkan manakala tersakiti, untuk memperbaiki manakala bersalah, untuk membawa diri dengan baik agar diterima. ya Allah, semua ini saya niatkan untuk birul walidain saya kepada ibu dan bapak, untuk bekal saya kepada kehidupan akhir kelak, ya Allah, saya percaya, selalu percaya, selalu ada pesan yang Kau sisipkan di setiap peristiwa, selalu ada maksud pendewasaan bagi saya hambaMu yang lemah ini. ya Allah, kepadaMu, sungguh hanya kepadaMu hamba berlindung, memohon ampum, mengutarakan penyesalan, menangis, memohon kekuatan, sungguh memohon kekuatan.. duhai Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, hanya Engkau yang mengetahui, sungguh hanya Engkau yang mengetahui..

Komentar

Postingan Populer